Vilkår og betingelser – Afrika Safarirejser (Afrika Safari B.V.) og ANVR Travellers

Tak, fordi du har valgt Afrika Safarirejser (Afrika Safari B.V.) som din betroede rejsepartner. Vi er dedikerede til at give dig ekstraordinære rejseoplevelser og sikre, at din rejse er problemfri og fornøjelig. Før du foretager en booking hos os, skal du sikre dig, at du omhyggeligt har læst og forstået følgende vilkår og betingelser, der regulerer vores tjenester. Vi står til rådighed for at besvare eventuelle spørgsmål, du måtte have.

På alle bookede rejser gælder både de yderligere vilkår og betingelser fra Afrika Safari B.V. og ANVR Traveller Terms (du kan læse sidstnævnte her). Uanset hvilket år der er angivet i ANVR Traveller Terms, gælder de universelt for alle rejser, der er booket hos os, uanset rejseår.

Afrika Safari B.V.’s vilkår og betingelser har forrang i alle situationer, medmindre andet er angivet.

Vilkår og betingelser

Afrika Safari B.V. er registreret i Holland hos handelskammeret under nummer 84654058.

De vilkår og betingelser, der er beskrevet nedenfor, er specifikke for de tjenester, der leveres af Afrika Safari B.V. (i det følgende benævnt “Afrika Safarirejser”, “AS”, “vi” og “os”) til dig, vores klient (i det følgende benævnt “klient”, “rejsende” og “dig”, hovedbookeren såvel som bookingparten), og brugen af dets websted, sider på sociale medier, mobilapp “Africa Safari App ” og onlineportaler, og erstatter eventuelle modstridende T & C fra eksterne enheder, herunder dem fra Afrika Safari B.V. (i det følgende benævnt “Afrika Safarirejser”).C fra eksterne enheder, herunder dem fra ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), der også gælder for alle rejser, der drives af os.

1. Privatliv og databeskyttelse

Vi er forpligtet til at beskytte dit privatliv og håndtere dine personlige data i overensstemmelse med vores privatlivspolitik. Ved at bruge vores hjemmeside og kontakte os via de angivne kanaler giver du dit samtykke til indsamling, brug og videregivelse af dine personlige oplysninger som beskrevet i vores privatlivspolitik.

2. Ændringer af vores vilkår og betingelser

Vi forbeholder os ret til at ændre og/eller opdatere vores vilkår og betingelser til enhver tid. Eventuelle ændringer træder i kraft umiddelbart efter, at de er lagt ud på vores hjemmeside. Ved at fortsætte med at bruge vores hjemmeside efter sådanne ændringer accepterer du at være bundet af de ændrede vilkår. Hvis vi reviderer vores vilkår og betingelser, vil vores kunder, der allerede har foretaget en booking, modtage en e-mail om dette. De reviderede vilkår og betingelser vil automatisk gælde fra det tidspunkt, medmindre kunden gør skriftlig indsigelse inden for to uger.

3. Intellektuel ejendomsret

Indhold, logoer, varemærker og anden intellektuel ejendom på vores hjemmeside er ejet af eller licenseret til Afrika Safari B.V. og er beskyttet af gældende love om intellektuel ejendom. Du må ikke bruge, reproducere, ændre, distribuere eller vise noget af vores intellektuelle ejendom uden vores forudgående skriftlige samtykke.

4. Priser

4.1 Priser på hjemmesiden

Alle priser, der offentliggøres på www.afrikasafarirejser.dk, er pr. person (medmindre andet er angivet) og angivet i amerikanske dollars (USD$) og euro (EUR€). Udgifter til pas eller visum, grænseskatter (hvis relevant), drikkepenge til guide, chauffør og hotelpersonale, forsikringer, ekstra udflugter eller personlige udgifter er ikke inkluderet i rejseomkostningerne. Rabatpriser for børn eller spidsbelastning i højsæsonen er ikke inkluderet. Alle priser på hjemmesiden bør kun bruges som en retningslinje. Afrika Safarirejser kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle ændringer eller prisfejl. Afrika Safarirejser vil angive de faktiske omkostninger i sine tilbudsforslag. Tilbuddene er gyldige i 3 uger, og ændringer i midlertidige forslag er underlagt ændringer i den samlede rejsepakkepris.

4.2 Tillæg

Forhold, der påvirker et tillæg, omfatter, men er ikke begrænset til, stigninger i transportomkostninger (f.eks. brændstof, ruteflybilletter og andre tillæg til flyselskaber, skatter eller gebyrer, der skal betales for tjenester såsom landingsafgifter eller indskibnings- eller udskibningsgebyrer i havne eller lufthavne), stigninger i parkgebyrer, reservationsgebyrer eller koncessionsgebyrer eller valutakurser, der er relevante for rejsepakken. Prisen på din rejseplan vil være baseret på kendte omkostninger på datoen for udstedelse af rejseplanen. Fra datoen for indgåelse af pakkerejseaftalen og frem til 20 dage før pakkerejsens påbegyndelse forbeholder AS sig ret til at opkræve et tillæg, hvis omkostningerne har ændret sig siden datoen for rejseplanens udstedelse. Hvis tillægget overstiger 10% af den samlede feriepris, har du ret til at afbestille ferien og modtage fuld refusion af alle indbetalte beløb. Vi forbeholder os ret til at foretage ændringer i og rette fejl i annoncerede priser til enhver tid, før din ferie er bekræftet. Vi vil informere dig om eventuelle fejl, som vi er opmærksomme på, og om den gældende pris på bookingtidspunktet. Kunder skal acceptere, at forholdene i nogle afrikanske lande ikke er de samme som i udviklede lande. Der er altid mulighed for uanmeldte og pludselige ændringer i regeringsregulerede gebyrer og skatter, f.eks. nationalparkgebyrer og -skatter. Afrika Safarirejser har ret til at videregive disse lokale skatter/afgifter til deres kunder.

5. Booking, betaling og afbestilling

5.1 Bekræftelse af booking

Når en kunde har anmodet om et tilbud på vores hjemmeside, sender vi straks en omfattende rejseplan til deres e-mailadresse. Denne detaljerede rejseplan beskriver de forskellige destinationer, de skal besøge, de aktiviteter, de skal lave, og de overnatningssteder, de skal bo på, så de får en klar forståelse af, hvad de kan forvente. Herefter er det vigtigt, at kunden enten bekræfter sin accept af den foreslåede rejseplan eller kommer med forslag til eventuelle ændringer, de ønsker.

De safaritjenester, der er aftalt med kunden i løbet af denne proces, vil blive leveret omhyggeligt, undtagen i tilfælde af uforudsete omstændigheder, såsom lukning af veje, dårligt vejr eller sikkerhedsproblemer. I sådanne tilfælde kan rejseplanen blive ændret eller aflyst (se afsnit 5.3.2. og 6.2.).

5.2 Betaling

Betalinger kan foretages via bankoverførsel, debet- eller kreditkort samt andre direkte kortbetalinger.

Når kunderne har accepteret et forslag, modtager de en faktura med alle detaljer. Vi kræver et depositum på 50 % af rejsens pris inden for 10 dage efter modtagelse af fakturaen og 100 % forudbetaling, hvis reservationen er foretaget inden for 61 dage før afrejse. Vi kan ikke garantere en booking, hvis et depositum eller et fuldt beløb er forsinket.

Hvis kunder booker internationale flybilletter hos os, kræver vi 100 % betaling inden for en bestemt reservationsfrist.

I begge tilfælde skal den fulde betaling ske senest 61 dage før afrejsedatoen. Hvis den fulde betaling ikke er foretaget inden for denne frist, har vi ret til at annullere rejsen og pålægge de gældende afbestillingsgebyrer (se afsnit 5.3.1). Rejseaftalen vil da automatisk blive opløst, og du vil modtage en meddelelse inden. I sådanne tilfælde bærer vi intet ansvar, og afbestilling er uden straf for os. Det ledende bookingnavn er ansvarlig for fuld betaling på vegne af hele gruppen, og alle medlemmer accepterer de angivne betingelser. Det ledende bookingnavn er solidarisk ansvarlig for alle forpligtelser, der følger af aftalen.

Deadlines for last-minute-rejser
På rejser, der finder sted inden for 61 dage efter bestillingen, skal den fulde rejsepris betales inden for to dage efter, at fakturaen er sendt, uanset den standardfrist på 10 dage, der er nævnt på fakturadokumentet. Hvis den rejsende ikke betaler til tiden, vil de være i juridisk misligholdelse, og kontrakten kan opsiges øjeblikkeligt af AS. Alle betalinger, du foretager til os, vil være sikret af SGR, da Afrika Safari B.V. er et fuldt akkrediteret og bundet SGR-medlem (SGR-nummer: 3824). Du kan finde flere oplysninger om dette certifikat her.

Som hollandsk virksomhed kan vi ikke være medlem af f.eks. ATOL, men vi er medlem af den hollandske garantifond (SGR), hvilket giver dig samme dækning. Når du betaler, vil din betaling være sikret af SGR.

5.3 Aflysninger og/eller tilbagebetalinger

5.3.1 Annullering fra kundens side

Hvis du vælger at annullere din rejse – helt eller delvist – vil Afrika Safarirejser opkræve afbestillingsgebyrer som beskrevet nedenfor. Det gælder dog ikke, hvis rejsen annulleres af dig som følge af: manglende accept af en væsentlig ændring i rejseplanen, eller uundgåelige og uforudsigelige omstændigheder på destinationen, som i væsentlig grad påvirker rejsens gennemførelse. I sådanne tilfælde vil Afrika Safarirejser ikke opkræve afbestillingsgebyr, såfremt vi vurderer, at omstændighederne berettiger til det.

  • 61+ dage før afrejse: depositum refunderes ikke
  • 0-61 dage før afrejse: 100 % af rejsens pris

5.3.2 Afbestilling fra AS

Selv om vi altid bestræber os på at undgå aflysninger, forbeholder vi os ret til at aflyse din ferie af de årsager og inden for de frister, der er angivet nedenfor.

Årsager:

  • Hvis du ikke overholder din pligt til at betale rejsesummen.
  • Hvis vi har en berettiget frygt for, at du ikke eller ikke fuldt ud vil betale rejsesummen, før betalingen er blevet krævet.
  • Når det på en dato, der er angivet i aftalen, bliver klart, at minimumsantallet af deltagere er utilstrækkeligt.

Tidsfrister for tilmelding:

  • For rejser på mere end 6 dage: Opsigelse skal ske senest 20 dage før afrejse.
  • For rejser på 2-6 dage: Opsigelse skal ske senest 7 dage før afrejse.
  • For rejser på mindre end 2 dage: Opsigelse skal ske senest 48 timer før afrejse.

Frister for last-minute-rejser, dvs. rejser, der finder sted inden for 61 dage efter bestillingen, skal den fulde rejsepris betales inden for to dage efter, at fakturaen er sendt, uanset den standardfrist på 10 dage, der er nævnt på fakturadokumentet. Hvis den rejsende ikke betaler til tiden, vil de være i juridisk misligholdelse, og kontrakten kan opsiges øjeblikkeligt af AS.

Vi kan også have ret til at annullere din ferie under din rejse, hvis du ikke overholder lokale love, ture, transportører og indkvarteringsregler.
Vi kan ikke påtage os ansvar, hvor udførelsen eller den hurtige udførelse af vores kontraktlige forpligtelser forhindres eller påvirkes af din manglende overholdelse af gældende lokale love samt regler for ture, transportører og indkvartering. Hvis du ikke overholder ovenstående eller begår en ulovlig handling, eller hvis AS (med rimelighed) mener, at kundens adfærd forårsager eller sandsynligvis vil forårsage fare, nød eller væsentlig irritation for andre, kan AS opsige dine rejsearrangementer uden ansvar fra AS’ side, og du vil ikke være berettiget til nogen refusion for ubrugte eller mistede tjenester eller omkostninger, der er afholdt som følge af opsigelsen.

Desuden kan vi ikke påtage os ansvar, hvis udførelsen eller den hurtige udførelse af vores kontraktlige forpligtelser forhindres eller påvirkes af, eller hvis du lider skade eller tab som følge af force majeure (se afsnit 15.1). Under omstændigheder, der svarer til force majeure, kan vi ikke refundere nogen penge til dig. Men hvis vi kan inddrive penge fra vores tjenesteudbydere, vil vi refundere dem til dig. Under alle omstændigheder er du ikke berettiget til yderligere kompensation.

Vi kan annullere din bekræftede ferie, hvis du ikke overholder nogen af kravene i disse reservationsbetingelser, der giver os ret til at annullere.

6. Ændringer

6.1 Af kunden

Når din booking er blevet bekræftet, og du ønsker at rette eventuelle fejl, foretage ændringer i din rejseplan eller din ankomstdato eller udskifte en rejsende, vil vi gøre alt for at imødekomme dine anmodninger baseret på nedenstående betingelser og tilgængelighed.

  • Ændringer er tilladt inden for 10 dage efter bookingbekræftelsen:
    • Fejl i reservationen: Læs venligst din bekræftelsesmail, faktura, billetter og al anden dokumentation, vi sender dig, omhyggeligt, så snart du modtager dem. Hvis du opdager nødvendige ændringer inden for 10 dage (f.eks. et forkert stavet navn), bedes du informere os straks for at undgå gebyrer. Efter tidagesperioden er vi dog forpligtet til at opkræve et ændringsgebyr på $125 eller €125,-. Ændring af internationale flybilletter medfører altid yderligere gebyrer, uanset ændringernes art eller tidspunkt.
  • Ændringer er tilladt 61+ dage før afrejse:
    • Rute, aktiviteter og indkvartering: Hvis din afrejsedato ligger mere end 61 dage før, og forudsat at 50 % af rejseomkostningerne allerede er betalt, kan du anmode om at ændre aktiviteterne, indkvarteringen og ruten i din rejseplan. Dette vil resultere i en annullering af den oprindeligt bookede service (i henhold til afsnit 5.3.1), og du vil blive bedt om at betale for den nye service og blive opkrævet $150 eller €150,- som administrationsomkostninger pr. engangsanmodning.
    • Ankomstdato: Du kan ændre din ankomstdato til en senere dato end den oprindelige. Den nye ankomstdato skal være inden for de næste 12 måneder. Dette er kun muligt, hvis det meddeles 61+ dage før den oprindelige afrejsedato, og ændringen kun sker én gang. Desuden skal 50 % af rejseomkostningerne allerede være betalt af kunden. Hvis en eller flere af feriens ydelser ikke er tilgængelige på de nye datoer på tidspunktet for ændringen, skal kunden betale for den eller de ydelser, som de ønsker at erstatte med. Hvis alle ydelser er tilgængelige på de nye datoer, vil den oprindelige betaling blive brugt til at dække de ændrede bookinger. Bemærk, at nogle tjenesteudbydere muligvis ikke har udskydelsespolitikker, og at en ændring af datoen betragtes som en annullering af den tidligere booking, hvor gebyrerne videregives til kunden. I begge tilfælde vil du blive opkrævet $200 eller €200,- i administrationsomkostninger. Bemærk: Hvis du har booket dine internationale flyrejser gennem os, vil de nye rejsedatoer være afhængige af tilgængelighed, og du vil blive opkrævet ændringsomkostninger. Vi kan ikke foretage ændringer i din bekræftede rejseplan, uanset årsag, inden for 61 dage før afrejse (61. dag inkluderet), og enhver sådan anmodning vil blive behandlet som annullering af den oprindelige reservation og vil være underlagt de annulleringsgebyrer, der er angivet i afsnit 5.3.1.
  • Ændringer er tilladt op til 7 dage før afrejse:
    • Udskiftning af en rejsende: Du kan anmode om, at vi erstatter en rejsende med en anden person. Dette er underlagt følgende betingelser;
        • Anmodningen indsendes senest 7 kalenderdage før afrejse via en e-mail til os.
        • Den anden person overholder alle de betingelser, som aftalen er underlagt, ved en bekræftende e-mail til os.

      Bemærk venligst dette:
      Alle ekstra omkostninger i forbindelse med udskiftningen, f.eks. udskiftning af et barn med en voksen, der øger de samlede ferieomkostninger, eller omkostninger fra flyselskaber til udstedelse af nye flybilletter eller gebyrer for indkvartering, udflugter og udskiftning, vil blive videregivet til den rejsende.
      Under alle omstændigheder vil du blive opkrævet $250 eller €250,- som administrative omkostninger pr. rejsende, der erstattes.

      Vi kan ikke acceptere udskiftning af en rejsende senere end 7 dage før afrejse. Sådanne anmodninger vil blive behandlet som afbestilling af den oprindelige rejsende og vil være underlagt de afbestillingsgebyrer, der er beskrevet i afsnit 5.3.1.

6.2 Af AS

Selvom det er usandsynligt, at vi bliver nødt til at foretage ændringer i din ferie, forbeholder vi os ret til at foretage ændringer til enhver tid. De fleste ændringer er mindre, og vi vil informere dig skriftligt så tidligt som muligt. Hvis der er behov for en større ændring, f.eks. en væsentlig ændring af dine flyrejser, alle indkvarteringer eller alle aktiviteter (og så længe det ikke skyldes force majeure eller ændringer i flyselskabernes tidsplaner), vil Afrika Safarirejser gøre alt, hvad der er rimeligt, for at sikre samme kvalitet og sammenlignelige oplevelse af rejseplanen. Hvis væsentlige ændringer reducerer kvaliteten eller værdien af rejseydelserne, vil AS give dig rimelig tid til enten at acceptere ændringen, vælge en anden ferie, kræve en prisreduktion eller opsige aftalen om pakkerejsen og modtage fuld refusion. Under alle omstændigheder har du ikke ret til yderligere kompensation.

Vi kan ikke yde kompensation og kan ikke påtage os ansvar ud over de muligheder, der er nævnt ovenfor, hvis vi er nødt til at foretage en ændring eller aflyse på grund af uforudsete eller usædvanlige omstændigheder uden for vores kontrol, som vi ikke kunne have forhindret selv med den største omhu. Ingen kompensation eller muligheder vil være tilgængelige, hvis vi aflyser på grund af din manglende overholdelse af vores reservationsbetingelser, hvis ændringen er mindre. En mindre ændring vil ikke have væsentlig indflydelse på din bekræftede ferie baseret på de oplysninger, der blev givet under bookingen. Børn på 2 år og derunder er ikke berettiget til kompensation.

Bemærk venligst, at vi ikke kan holdes ansvarlige for skader, tab, udgifter eller andre omkostninger:
a) der opstår som følge af de oplysninger, du har givet vedrørende din booking, som vi ikke med rimelighed kunne have forudset, og som du ville lide eller pådrage dig i tilfælde af et brud på vores kontrakt med dig.
b) Som ikke skyldes kontraktbrud eller andre fejl begået af os eller vores medarbejdere eller leverandører. Desuden kan vi ikke påtage os ansvar for beløb relateret til forretningstab.

7. Forsikringer

Rejsende skal have en tilstrækkelig omfattende rejse- og sygeforsikring for sig selv og eventuelle pårørende/rejsefæller under hele deres rejse. Denne forsikring bør omfatte: lægeudgifter og udgifter til hjemtransport. Valgfrie forsikringer er: aflysning eller indskrænkning af safarien, udgifter til nødevakuering (flyvende læger), skade/tyveri/tab af personlig bagage, penge og varer.

8. Medicinske tilstande og handicap

Hvis du eller et medlem af din gruppe har et medicinsk problem eller handicap, som kan påvirke din ferie, bedes du informere os, før du bekræfter din reservation, så vi kan rådgive om egnetheden af de valgte arrangementer. Under alle omstændigheder skal du give os alle detaljer skriftligt på bookingtidspunktet. Hvis vi med rimelighed vurderer, at vi ikke er i stand til at imødekomme den rejsendes specifikke behov, skal vi forbeholde os ret til at afvise reservationen eller, hvis der ikke gives fuldstændige oplysninger på reservationstidspunktet, annullere, når vi bliver opmærksomme på dem.

9. Rejsedokumenter

9.1 Pas, visum, vaccinationsdokumenter

Det påhviler den rejsende at sikre, at pas og visa er gyldige for de lande, der besøges. Det er også den rejsendes ansvar at tjekke, om der er dokumentation for de vaccinationer, der kræves for at komme ind på destinationen.

Bekræft venligst reglerne for pas, visum og vaccinationer hos immigrationsmyndighederne og ambassaden før din afrejse. Afrika Safarirejser kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle hindringer, som en rejsende udsættes for som følge af, at vedkommende ikke er i besiddelse af korrekte og fuldstændige rejsedokumenter eller omkostninger forbundet med at fremskaffe dem.

9.2 Andre

Vi sender dig alle vouchers (hvor det er relevant), indenlandske e-billetter, mellem to uger og tre dage før afrejse.

10. Transportører

Transport med fly og skib, internationalt eller indenrigs, er underlagt vilkår og betingelser for de transportører, som du rejser med, og internationale konventioner. AS påtager sig intet ansvar for at tilbyde kompensation for aflysninger, strejker, ændringer i tidsplanen, omdirigeringer, tekniske problemer, der ikke er relateret til AS, mistet eller forlagt bagage, omlægningsomkostninger, mistet indkvartering eller forsinkelser, der skyldes en operationel beslutning fra det pågældende luftfartsselskab, selv når vi har foretaget billetbestillingen. Vi vil dog sørge for, at den bestilte ferie kan gennemføres på den bedst mulige måde.

Indenrigstransport med fly og skib er underlagt ændringer i tidsplanen. I tilfælde af ændringer vil den rejsende blive underrettet så hurtigt som muligt, og alle nødvendige foranstaltninger vil blive truffet for at sikre, at rejseplanen forbliver upåvirket.

AS’ ansvar for skader, du lider, er begrænset til tre gange rejsesummen. AS er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse af en forpligtelse, hvis den kan tilskrives dig selv, er en følge af uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder eller kan tilskrives en tredjepart, der ikke er engageret af arrangøren i udførelsen af rejseydelserne.

11. Risici

Du anerkender, at deltagelse i vores rejseprodukter indebærer iboende risici i forbindelse med vildmarken, miljøet, sundhed, transport og personlig sikkerhed, som du frivilligt påtager dig. Standarder for hygiejne, indkvartering, sundhedspleje, offentlig transport og vejforhold er muligvis ikke på højde med dem i dit hjemland eller din region. Sådanne risici kan omfatte, men er ikke begrænset til: møder med vilde dyr, skovbrande, ekstreme vejrforhold, ujævnt terræn, endemiske sygdomme (f.eks. malaria), sikkerhed i forbindelse med offentlig transport og tyveri.

Afrika Safarirejser vil gøre en rimelig indsats for at give dig vejledning om vejrforhold, sikkerhedshensyn, fysiske udfordringer, sundhedsformaliteter, lokale skikke og gældende love og regler i de besøgte områder.

Du accepterer at træffe alle rimelige foranstaltninger for at sikre din personlige sikkerhed under rejsen, herunder korrekt brug af sikkerhedsudstyr såsom sikkerhedsseler eller hjelme, og overholdelse af opslåede advarsler eller instruktioner. Afrika Safarirejser kan ikke holdes ansvarlig for nogen skade som følge af din manglende overholdelse af sikkerhedsanbefalinger eller instruktioner fra AS eller dets tredjepartsleverandører.

12. Begrænsning af ansvar

12.1 AS påtager sig ansvaret for at sikre, at din ferie gennemføres som beskrevet før din afrejse, og at de leverede tjenester når en rimelig lokal standard. Bemærk venligst, at vi ikke kan påtage os ansvaret for ydelser, som ikke er en del af vores kontrakt. Dette omfatter f.eks. yderligere tjenester eller faciliteter, som dit hotel eller anden leverandør accepterer at levere til dig, hvor tjenesterne eller faciliteterne ikke er annonceret i vores brochure, og vi ikke har aftalt at arrangere dem.

12.2 Når vores brochure henviser til “andre aktiviteter og tjenester”, som ikke er en del af din kontrakt med AS, påtager vi os ikke noget ansvar. Disse aktiviteter og tjenester drives eller kontrolleres ikke på nogen måde af AS. De udgør ikke en del af din kontrakt med AS, heller ikke hvis vi foreslår eller anbefaler bestemte operatører/centre/ture og hjælper dig med at booke sådanne aktiviteter eller tjenester på nogen måde. Derfor kan AS ikke påtage sig noget ansvar i forbindelse med disse eksterne aktiviteter og tjenester. Hvor vi foretager eller tager imod reservationer for eller fra dig i forbindelse med en tilgængelig aktivitet eller tjeneste, gør vi det udelukkende som reservationsagenter. Dette er tilfældet, uanset om aktiviteten eller ydelsen er annonceret eller nævnt i vores brochure eller på vores hjemmeside eller andre steder. Din kontrakt for en sådan aktivitet eller service vil være med leverandøren eller operatøren af den pågældende aktivitet eller service. AS har intet ansvar for en sådan aktivitet eller service eller for handlinger eller undladelser fra leverandøren eller operatøren eller for den/deres ansatte eller agenter eller andre personer, der er forbundet med aktiviteten eller servicen. Hvis vi findes ansvarlige i nogen henseende for en sådan aktivitet eller tjeneste, for eksempel i vores egenskab af bookingagent, er dette ansvar begrænset til omkostningerne ved den pågældende aktivitet eller udflugt. Vi begrænser eller udelukker ikke vores ansvar for dødsfald eller personskade som følge af vores uagtsomhed.

12.3 Vi vil gerne minde dig om, at infrastrukturen i udviklingslande måske ikke lever op til samme standard som i deres hjemland. Nogle overnatningssteder kan opleve lejlighedsvise strømafbrydelser eller vandmangel.
AS’ ansvar for skader, du lider, er begrænset til tre gange rejsesummen. AS er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse af en forpligtelse, hvis det kan tilskrives dig selv, er en konsekvens af uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder eller kan tilskrives en tredjepart, der ikke er engageret af arrangøren i udførelsen af rejsetjenesterne.

12.4 Afrika Safarirejser er ikke ansvarlig for misligholdelse af en forpligtelse, hvis den kan tilskrives dig selv som rejsende, er en følge af uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder, kan tilskrives en tredjepart, der ikke er engageret af rejsearrangøren i udførelsen af rejseydelserne, eller misligholdelsen ikke kunne have været forudset eller forhindret.

13. Problemer under din rejse

Hvis du støder på problemer under din ferie, bedes du straks underrette den respektive tjenesteudbyder (f.eks. lejr-/hotelchefen eller aktivitetsarrangøren), som vil gøre sit yderste for at tage fat på og løse problemet. Vi giver dig også kontaktoplysninger på din kundeservicemedarbejder på destinationen til dette formål og hjælper dig så meget som muligt, f.eks. med oplysninger om lægehjælp, lokale myndigheder og konsulær bistand, hvis det er nødvendigt, og med praktisk hjælp som f.eks. at finde et alternativt rejsearrangement. Hvis problemet ikke kan løses på stedet, er det vigtigt, at du giver AS omfattende skriftlige oplysninger inden for 28 dage efter din tilbagevenden til dit hjemland. Hvis du ikke følger denne procedure, kan vi ikke påtage os noget ansvar (hvis der skulle være noget ansvar), da det vil fratage os muligheden for at undersøge og afhjælpe problemet.

14. Lokale love og regler

Under hele rejsen skal du overholde alle gældende lokale love samt regler for ture, transportører og indkvartering.

15. Definitioner

15.1 Force majeure

I disse bookingbetingelser betyder force majeure enhver begivenhed, som vi eller leverandøren af de pågældende tjenester ikke engang med al behørig omhu kunne forudse eller undgå. Sådanne begivenheder vil sandsynligvis omfatte, men er ikke begrænset til, krig, krigstrussel, borgerkrig, oprør, borgerlige uroligheder/uro, arbejdskonflikt, faktisk eller truende terroraktivitet, natur- eller atomkatastrofe, brand, oversvømmelse, udbrud af en epidemi eller pandemi, tekniske problemer med transport, aflysning eller ændring af enhver planlagt flyvning, lukning eller overbelastning af lufthavne eller havne, ugunstige forhold og alle lignende begivenheder, der er uden for vores kontrol.

15.2 Mindre ændringer

I disse reservationsbetingelser er en mindre ændring en ændring, der ikke vil have væsentlig indflydelse på din bekræftede ferie baseret på de oplysninger, der blev givet under reservationen.

16. Oversættelse af vilkår og betingelser

Disse vilkår og betingelser er oprindeligt angivet på engelsk. De kan blive oversat til andre sprog. Hvis der efter oversættelse er uenighed om betydningen af ord og/eller sætninger i vilkårene og betingelserne, vil den endelige betydning blive udledt og fastlagt ud fra den oprindelige engelske version.

17. Kontrakt

Din kontrakt er med Afrika Safari B.V. Vi henleder din opmærksomhed på ovenstående vilkår og betingelser, som dækker alle brochurer og korrespondance og alle bookinger, der foretages hos os. Enhver kontrakt med AS er underlagt disse vilkår og betingelser, som ingen anden person end en direktør for AS har myndighed til at afvige fra. At foretage en booking med Afrika Safarirejser betragtes som accept af hovedkunden og alle parter i gruppen af ovenstående vilkår og betingelser, før kontrakten mellem os kommer i stand.

Ved at foretage en booking af en pakkerejse opstår der en pakkerejseaftale mellem dig og AS. Bookingbekræftelsen er kontrakten mellem dig og AS. Dette dokument er beviset på eksistensen og indholdet af pakkerejseaftalen. Det er ikke tilladt for mindreårige at foretage en booking.

18. Jurisdiktion

Hollandsk lov er gældende for de aftaler, der er indgået, ændret eller suppleret på grundlag af disse vilkår og betingelser, medmindre anden lov er gældende på grund af ufravigelige regler. Kun en hollandsk domstol er kompetent til at træffe en afgørelse, medmindre en anden domstol er kompetent på grundlag af ufravigelige regler.

Lad os sammen skabe din skræddersyede rejse

Få et gratis og uforpligtende tilbud

Begynd at planlægge din drømmerejse
Boatsafari Lake Nakuru Kenya

Ring til en ekspert

Vores specialister er her for at hjælpe dig

DA: +31 174 788 101 forskellige lande